[linux] problem so startom

Oskar Stolc stolc na intrak.sk
Pátek Duben 5 11:37:45 CEST 2002

On Fri, Apr 05, 2002 at 10:39:19AM -0800, =?iso-8859-2?Q?Ing. _Stanislav_K=FBhn?= wrote:
> [...]
>
> restartoval komp a nestacil som sa divit...  zacal nabiehat uplne
> standardne, Xka sa nespustli... ostal mi len prikazovy riadok...  tak
> som dal root login a napisal login incorrect ...
>
> spustil som interactive start, na procesy ktore sa pytal ci chcem
> spustit som dal vsade nie...  neskor sa switchol do runlevel 3 a po
> nastartovani procesov pytal login, skusal som roota aj standardneho
> usera ale vzdy pisal login incorect.
>
> Nerozumiem ako mohla instalacia drivra ktoru som robil takto posahat
> system....
>
> Da sa to nejak dat dokopy alebo pomeze len reinstal?

reinstall v ziadnom pripade. :-)

ak ti nic ine nepomoze, tu je sposom, ako sa dostat do systemu, ked si
prisiel o heslo roota:

pri boote, ked sa ti objavi lilo promtp, napis:

	jadro init=/bin/bash root=/dev/hdx

kde 'jadro' je nazov imidzu jadra, ktory bootujes, /dev/hdx je particia,
ktora obsahuje obsahuje root adresar '/'. takto sa ti namountuje root
particia v mode 'read-only', musis si ho premountovat prikazom:

	mount -t ext2 -o remount,rw /dev/hdx /

po tomto prikaze budes moct modifikovat subory na root particii a mozes
zmenit zaznam v /etc/shadow subore pre roota. vymaz polozku, kde je
zapisane heslo v zakodovanom stave, aby si tam nemal nic, t.j. zmenis
tym padom heslo pre roota na 'prazdne' a po opatovnom nabootovani sa
budes vediet ako root nalogovat bez hesla. Ked si /etc/shadow
vyeditoval, spustit 3 krat za sebou:

	sync
	sync
	sync

a surovo restartuj pocitac. po boote by si sa mal vediet nalogovat ako
root a problemy odstranit...

PS.: bude ti to fungovat za predpokladu, ze pouzivas lilo a nemas v lile
restricted mod, dalej, ze mas /etc particiu a tiez nejaky textovy editor
na root particii, v opacnom pripade si budes musiel rucne namontovat aj
/etc/ particiu, resp. /usr particiu, kde su binarky a aj ten textovy
editor...

> dik..
> Stano.

Oskar