[linux] snmpd na linuxe

Marcel Telka marcel na telka.sk
Pátek Duben 5 11:47:51 CEST 2002

On Fri, Apr 05, 2002 at 11:38:57AM +0200, Matus fantomas Uhlar wrote:
> -> Provider chce, aby som mu spristupnil udaje o trafficu cez snmp. Doma som
> -> si skusil nainstalovat snmpd (debian), precital faq a velmi mudry som z
> -> toho nebol. vobec som ho nemohol donutit, aby mi zobrazil nejake info o
> -> sieti, ci paketoch.
>
> Z akeho dovodu to chcu?

Ked uz to tak velmi chcu, tak ako si budu isti, ze udaje, ktore im poskytnes
su pravdive? Jedine, ze by si mal aj ty zaujem, aby pravdive boli. V tomto
pripade sa vsak mozete dohodnut na inej forme zdielania/poskytovania udajov.

> -> Preto by som bol rad, keby ste ma mohli nasmerovat na nejaky jednoduchy
> -> navod, ako to nastavit. Keby sa niekomu chcelo urobit malicky config,
> -> ktory by danej IP poskytoval info o trafficu, bolo by to uplne super!
>
> spristupnenie udajov cez SNMP je dost nebezpecna zalezitost a jedna z
> moznosti ju urobit bezpecnejsou je ta, ze nedas verejne vediet aku community
> pouzivas... (imho je to security by ubscurity ale...).

ubscurity -> obscurity :-)

> Takze kym sa v SNMP naozaj nevyznas odporucil by som ti ho neinstalovat...

Suhlas.

Ahoj.

| Marcel Telka   e-mail:   marcel na telka.sk  |
|                jabber:   marcel na jabber.sk |