[linux] Viac diskov do jednej particie

Frantisek Repkovsky repkovsk na magic.allianz.sk
Čtvrtek Duben 11 09:46:50 CEST 2002

Zdravicko,

On Thu, 11 Apr 2002, Peter Mann wrote:

> mna by zaujimalo, ako je to s datami na diskoch - zachovaju sa pri
> vytvoreni LV?

Tak to je dost problem, treba totiz zmenit typ particie z Linux na LVM
(cez fdisk). Takze najlepsie je data z /home odzalohovat a potom po
konverzii skopirovat. V LVM-HOWTO je navod ako sa da skonvertovat fs na
LVM aj s datami, ale predpoklada sa, ze na existujuci filesystem vo
vasom pripade /home je zaplneny len do polovice. Potom ich postup spociva
v rozdeleni filesystemu programom parted tak, ze v prvej casti ostatnu
povodne data a z druhej polovice sa vytvori nova particia typu LVM a data
sa skopiruju na nu (neskor sa rozsiri na povodnu velkost). Ked uz bude
/home pod spravou LVM nie je problem pridavat nove disky, zvacsovat,
zmensovat atd.

S pozdravom

Frantisek Repkovsky