[linux] Linux pre nevidiacich

Petr Vanek vanous na penguin.cz
Pátek Duben 12 07:12:43 CEST 2002

On Wed, Apr 10, 2002 at 09:07:14PM +0200, Juraj Bednar wrote:
> Ahoj,
>

>  v CR existovala firma/nadacia (neviem,, ktore z toho), ktori to robili.
> Majitel bol tusim tiez nevidiaci. Volalo sa to Brailcom, myslim, ze
> www.brailcom.cz. Myslim, ze mali vobec ako prvi na Invexe Linuxovy
> stanok, ked tu este ludia ani nevedeli, co je to Linux a robia to vsetko
> pod Linuxom. Neviem, ci este funguju, kazdopadne chod tym smerom a
> cokolvek zistis prosim ta reportuj, zaujima ma to :0.

ahoj,

škoda, že na to nemám čas, rád bych se tomu věnoval více:

- brailcom to dělá komerčně, myslím, že se na ně dá obrátit
- používají většinou (asi) řešení emacs + emacsspeak. díky jednotnému
  emaxoidnímu operačnímu systému pak i další návazné programy (gnus a
  podobně) osobně sy myslím, že pomocí emaxu to smysl má - dává to
  jednotné zkratky, shell, email, newsy, browser - esential věci.
- na freesoft.cz je k nalezení (asi je potřeba pohledat) brailcomem
  rozběhnutý projekt programu zvukové systézy, který by běhal i na 486,
  nevím, v jakém je to stádiu...
- prohledej linux na linux.cz na www.linux.cz , najdeš tam minimálně odkazy
  na festival k němu také nastavení a další pro češtinu
- víc nevím, možná bych byl zaujat tím syntezátorem pro slabé stroje,
  mám pentuim100/32MB RAM, nicméně nestíhám a navíc nejsem familiérní s
  emaxem...
- jakékoliv informace velmi rád uvítám. osobně se mi podařilo lehce
  rozjet syntézu festival i emacsspeak, ale pohořej jsem na emaxu ;-(

mnoho zdaru

--

bye

Vanous
Petr Vanek                       ..... ./\.  ....
Debian GNU Linux                 .. _|\|  |/|_ ..
vanous na penguin.cz                .. \        /...
http://www.penguin.cz/~vanous    ... >______< ...
Angus, Ontario, CA               ...... / .......
Registered linux user #217487