[linux] Linux pre nevidiacich

Jan ONDREJ (SAL) ondrejj na salstar.sk
Pátek Duben 12 08:17:53 CEST 2002

Ahojte,

On Fri, Apr 12, 2002 at 07:12:43AM +0200, Petr Vanek wrote:

> - brailcom to dělá komerčně, myslím, že se na ně dá obrátit
Pravda. Ceny neviem, ale hadam to nebude az take zle
a je to komplexne riesenie tusim. Mali dokonca aj citacku,
ktora prevazdala riadok do pisma pre nevidomych.
Tiez som to videl na Invexe v Brne.

> - na freesoft.cz je k nalezení (asi je potřeba pohledat) brailcomem
>   rozběhnutý projekt programu zvukové systézy, který by běhal i na 486,
>   nevím, v jakém je to stádiu...
No ja som vtedy chcel trocha upravit ich "mluvitko". Dali mi
odkaz na FTP, kde su zdrojove texty. Su tam 2 verzie.
Pre emacs a bez. Teda ak to nezmenili. Upravit som chcel podporu
slovenciny, pretoze tam nemali nahovorene slovenske znaky,
ako je l',r',a: (a este mozno nieco).

> - prohledej linux na linux.cz na www.linux.cz , najdeš tam minimálně odkazy
>   na festival k němu také nastavení a další pro češtinu
Festival sa mi predcasom nepodarilo rozbehat so slovencinou.

> - víc nevím, možná bych byl zaujat tím syntezátorem pro slabé stroje,
>   mám pentuim100/32MB RAM, nicméně nestíhám a navíc nejsem familiérní s
>   emaxem...
No myslim, ze to mluvitko je dobre. Stara verzia (uz asi nieje
k stiahnutiu, niekde to este asi mam) je skompilovana so starou libc.
Ma to minimalne naroky, pokial viem.
Co sa tyka zrozumitelnosti, tak to len hovori hlasky. Zo zaciatku
je to velmi nezrozumitelne, ale asi po 3 dnoch uz je skoro
vsetko rozumiet a asi po tyzdni je to uz dobre rozumiet.
Pouzival som to niekedy davno v IRC. :-)

> - jakékoliv informace velmi rád uvítám. osobně se mi podařilo lehce
>   rozjet syntézu festival i emacsspeak, ale pohořej jsem na emaxu ;-(
No mne by stacila synteza. Islo do dobre? (prosim uz sukromne).

		Cafte.
				SAL