[linux] zahada cbq

lubos klokner erkac na nasrat.sk
Středa Duben 17 10:57:32 CEST 2002

[ Julius Loman 17.04.2002 wrote: ]
> [...]
> ani ziadne nove sa cez router neda nadviazat. Zhodenie CBQ (QoS) to
> vyriesi ale to nie je to co potrebujem. Na jednej strane mam wavelan
> 256kbit a druha strana je eth 10MBit. S vypnutym shaperom je to OK,
> takze to bude urcite v nom. Kernel je 2.4.17, pcmcia 3.1.30, samsung
> 1.21 drivery pre wavelan. Kedze som v changelogu pre kernel od 2.4.17
> nenasiel  na prvy pohlad nic co by sa toho tykalo, tak predpokladam, ze
> chbu robim ja. Nestretol sa niekto s takouto vecou ? Pre istotu pridavam
> konfiguraky pre cbq.init skript: (eth0 je ethernet, eth1 je wavelan)

najskor by to xcelo mat spravne zapisane pravidla
na shapovanie a potom hladat preco to haluzi.

> root na gw:/etc/sysconfig/cbq# more cbq-1001.internet.all
> DEVICE=eth0,10Mbit,1Mbit
> RATE=256Kbit
> WEIGHT=25Kbit
> PRIO=8
> LEAF=none
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
toto je zbytocne resp. nechapem co to ma robit

> root na gw:/etc/sysconfig/cbq# more cbq-3001.local.all
> DEVICE=eth0,10Mbit,1Mbit
> RATE=10Mbit
> WEIGHT=1Mbit
> PRIO=3
> RULE=10.60.254.254/32
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
toto je uplna blbost

> root na gw:/etc/sysconfig/cbq# more cbq-4001.internet.ssh
> DEVICE=eth0,10Mbit,1Mbit
> RATE=64Kbit
> WEIGHT=6Kbit
> PRIO=4
> PARENT=1001
> LEAF=sfq
> QUANTUM=1514
> PERTURB=15
> BOUNDED=no
> RULE=:22,10.60.0.0/16
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
toto je ok

> root na gw:/etc/sysconfig/cbq# more cbq-5001.internet.other
> DEVICE=eth0,10Mbit,1Mbit
> RATE=192Kbit
> WEIGHT=19Kbit
> PRIO=5
> PARENT=1001
> LEAF=sfq
> QUANTUM=1514
> PERTURB=15
> BOUNDED=no
> RULE=10.60.0.0/16
toto je ok, ale mam skusenosti ze potom to haluzi
pretoze nikde nieje napisane ci zoberie kernel
skorej pravidlo 4001 alebo 5001.
shapovanie na porty by sa malo riesit markovanim
paketov v iptablesoch a potom shapovat takto
omarkovane pakety

--
lubos klokner <erkac na nasrat.sk>