[linux] streaming video

Středa Duben 17 23:50:32 CEST 2002

On Wed, Apr 17, 2002 at 11:24:26PM +0200, Juraj Bednar wrote:
> Caute,
cau

>  mam otazku, potreboval by som streamovat live video z Linuxu alebo z
> BSDcka. Poziadavky:

>   1.) najlepsie open-source riesenie
>   2.) moznost vstupu z videokarty
Pozri na ffserver z projektu ffmpeg. Principialne vie vsetko, co potrebujes,
ale nie som si celkom isty do akej miery. Na streamovanie mozes pouzit asf,
codecov mas na vyber viacej, a vacsina z nich ma open-source implementacie a
tie, co nemaju, idu minimalne pod Win, MacOS a Linux/x86.

>   3.) preferably: klientom je java applet v browsri, ziadny plugin,
>       activex ani podobna blbost
No tak neviem, o takomto som este nepocul.

>  Este podotazka: zaujal ma darwin streaming server. Chcem sa len opytat, ci
>  neviete, ci jediny plejer, ktory vie take video prehrat je Quicktime.
Apple pouziva casto na quicktime Sorenson codec, ktory sa pod linuxom
prehravat neda (len cez komercny "Crossover plugin"), a neexistuje open-source
riesenie. Je to divne, ale riesenie na baze Microsoftich "stadardov" je v
tomto pripade lepsie.

V dlhsom casovom horizonte sa kukni na ogg, to je jedine riesenie, ktore nie
je ovesane patentovymi a copyrightovymi "bombami", momentalne to ale asi este
neposkytuje komplexne splnenie ulohy.

> Vie to aj zivy vstup z videokarty? Viem, ze RTSP je standard, vie to
> streamovat teda aj pre ine prehravace? Pre ake?
Ked streamujes afs cez ffserver, vie to prehravat microsoft media player a
aviplay, zrejme aj mplayer. Osobne som ten ffserver vsak netestoval takze moc
viac ti pomoct nemozem. Skus sa opytat priamo vo ffmpeg-devel na lists.sf.net.

BTW na vyvoji sa podiela aj jeden Slovak (meno som zabudol) a Cech (Zdenek
Kabelac, maintainer avifile), a kopa dalsich znamych developerov.

>  J.
- "Bond, James Bond."
- "Off, fuck off."
:-)

S pozdravom,

Disclaimer: This E-mail, because of shabby security on the Internet, in no way
            reflects my thoughts or intentions. It may even not be from me!