[linux] Prava v sieti

Jan Nemsak jn na aston.sk
Pátek Duben 19 11:37:36 CEST 2002

Cafte
Mam taky problem. U nas v sieti si kazdy klientsky pocitac cez nfs
pripaja zo serveru adresar home a aj adresar, kde su firemne data.
Pripaja si to samozrejme system, je to zapisane v fstab.
A vcera som prisiel na to, ze sa neviem branit pred takym utokom, ze
niekto si donesie napr. minidistribuciu linuxu na disketach alebo
notebook, bootne si svoj linux a pripoji si tie adresare zo servera,
zalozi su uzivatelov s takymi uid ake su na serveri a ma vsetky data.
Problem je ze mam uzivatelov na klintskych pocitacoch a uzivatelov na
serveri (synchronizujem sybory passwd, group,...).
Nejde to nejako vyriesit ze by som mal uziatelov iba na serveri?
Myslim ze to poskytuje NIS domena, ale nie som si isty, v tom, ze ci sa
da spravit, aby mi na tie sheri potom mohli ist iba uzovatelia
prihlaseni v NIS domene.
Alebo ak poznate nejake ine schodne riesenie tak mi plis poradte.

Dakujem.
Jano