[linux] Prava v sieti

Marcel Telka marcel na telka.sk
Pátek Duben 19 13:17:39 CEST 2002

On Fri, Apr 19, 2002 at 01:13:23PM +0200, Jan Nemsak wrote:
> Ale ked to moutnem cez sambu, budu mat vsetky adresare jedno uid a jedno
> gid a ja by som chcel vyuzit prava suboroveho systemu na serveri.
> Vo widowsackej sieti to tak ide, ze shernem adresar pre everyone a prava
> mam osetrene cez prava na ntfs. Potom ked mi uzivatelia z domeny
> pristupuju na ten share, tak ich nepusti do tych adresarov kde nemaju
> prava.
> Take sa nic neda spravit na linuxe?
> Vsak neajko sa musi riesit bezpoecnost v linuxovych sietach.
> Jano

Crazy idea:

Neexistuje nahodou nieco take, ze by si uzivatel z workstejsnu vytvoril
nieco ako ssh kanal na server (authentikacia, autorizacia) a cez neho
by si nejako vysheroval disky servera (kludne aj /). Toto by riesilo
aj problem s UID...

Poznamka: Sietovemu zdielaniu diskov sa nevenujem, takze je dost mozne,
ze nieco taketo uz existuje, alebo naopak, ze sa to neda spravit :-)

Ahoj.

| Marcel Telka   e-mail:   marcel na telka.sk  |
|                jabber:   marcel na jabber.sk |