[linux] Prava v sieti

Pátek Duben 19 13:23:39 CEST 2002

On Fri, Apr 19, 2002 at 01:13:23PM +0200, Jan Nemsak wrote:
> Ale ked to moutnem cez sambu, budu mat vsetky adresare jedno uid a jedno
> gid a ja by som chcel vyuzit prava suboroveho systemu na serveri.
> Vo widowsackej sieti to tak ide, ze shernem adresar pre everyone a prava
> mam osetrene cez prava na ntfs. Potom ked mi uzivatelia z domeny
> pristupuju na ten share, tak ich nepusti do tych adresarov kde nemaju
> prava.

Skusili ste to? Prava sa zachovavaju (na citanie a zapis). Obmedzenia
nastavaju v tom, ze nemozete sa prehlasovat za niekoho ineho pomocou su,
pretoze na pristup na server sa pouziju prava pouzite pri mountovani.

Druhy problem moze nastat s prenasanim makcenov a dlznov. Mam dva
stroje, ktore sa pripajaju na jedno NT4.0 a jeden ich zobrazuje bez
problemov a druhy ich likviduje. Zatial som neobjavil, kde je ten
rozdiel. Jadro to iste, samba ta ista. Nastavenia, v tych veciach co
stym suvisia, rovnake. smbclient na oboch funguje s makcenmi a dlznami.

> Take sa nic neda spravit na linuxe?
> Vsak neajko sa musi riesit bezpoecnost v linuxovych sietach.

Windows&Office jsou jako droga. Krasny a prijemny prvni dojem,
zvyknes si a nemuzes uz bez nich zit.
A pak zacnou prichazet vedlejsi ucinky ...