[linux] Latex a hyphenation

Toth Adrian totha na neuron.tuke.sk
Pátek Duben 19 14:04:11 CEST 2002

On Fri, Apr 19, 2002 at 01:23:18PM +0200, Jan ONDREJ (SAL) wrote:
> Ahojte,
Ahoj,

>   ma niekto pod tetexom rozbehane slovenske hyphenations (rozdelovanie
> slov) ? Nechce sa mi instalovat cslatex. Vpodstate vsetko pod
> tetexom bezi vpohode, len to rozdelovanie slov nie.

ja to riesim vzdy takto:

vygenerujem .dvi a kuknem ktore su kriticke slova (tj. ktore su rozdelene
zle resp. su nakonci riadku), potom otvorim .tex subor a tieto slova
prepisem z povodneho tvaru do rozdeleneho tvaru (napr. suborcek -> su\-bor\-cek,
resp. zadat \hypheneation{su-bor-cek}).

--

Adrian Toth			mailto:totha na neuron.tuke.sk
				http://neuron.tuke.sk/~totha