[linux] INIT: Id "xyz" respawning too fast pri bootovani 2.4.18

Marcel Telka marcel na telka.sk
Pondělí Duben 22 22:40:45 CEST 2002

On Mon, Apr 22, 2002 at 07:21:49PM +0100, Peter Ronai wrote:

> nie, ale veci robime podobne na testovacom serveri aby sme potom v reale
> nechceli zmenit stitisic nastaveni inak ako to bolo na testovacom

ok.

> postihnut ta moze ze mas zly symbolic-link v /services, ze pre hocaku
> pricinu poskodim binarku v baliku apod - pre nemoznosti killnut proces
> ktory sa selfreferuje na moje problemove miesto sa stane konzola
> nepouzitelna (uz som zazil)

Hm. Tu je mozno problem inde :-).

BTW, supervise po spusteni procesu caka 1 sekundu, takze by nemalo
dojst k prudkemu zahlteniu systemu http://cr.yp.to/daemontools/supervise.html

Ale mas pravdu, ze daemontools nie je idealne riesenie pre vsetky
prilezitosti :-)

> nevravim ze je to neriesitelny problem, je mi len jednoduchsie neskrabat
> sa pravou rukou za lavym uchom ked mam ruky dve

> inymi slovami co je vyhoda toho ze je to v inittabe (tomu ja nerozumiem)

svscan je v inittabe pre istotu. Ak by nahodou umrel (alebo ho niekto zabil).
Je to tak robustnejsie.

> svscan ma za ulohu pustit supervise na kazdy proces (napr. tinydns.) a
> supervise sa postara o to aby dany process nezahynul, svscan zas
> prescannuje zmeny v adresaroch a postara sa o pripadny nunty restart
> daneho demonka AK vsetko ide ako ma
> avsak stale nechapem v com je vyhoda svscannu v inittabe

Robustnost. Samozrejme, ak skusas nieco nove a blbne to, tak niektore veci
mozu sposobovat problemy. Ale pre production server je to velmi dobre.

Ak to porovname s klasickou instalaciou service (napr. named) pod linuxom
(napr. RedHat), tak staci, ak niekto zabije named, a uz nemame DNSko
(/etc/rc.d nezabezpecuje respawn). Musel by si dat named do inittabu
(nestandardne riesenie - nevravim, ze zle), alebo ho kontrolovat
nejako inac (znova nestandardne riesenie).

Pri rieseni svscan + service (napr. tinydns) mozes kludne zakilovat tinydns
alebo supervise alebo aj svscan, tak sa ti DNSko v pohode restartne a bezi
dalej. Aby si ho naozaj zabil, musis zabit aj init :-), alebo
svc -d /service/tinydns

Ahoj.

| Marcel Telka   e-mail:   marcel na telka.sk  |
|                jabber:   marcel na jabber.sk |