[linux] Zvuk OPL3 SAx + Mandrake 8.2 - podivne veci

Jaroslav Matej matej na vsld.tuzvo.sk
Pondělí Duben 29 08:22:35 CEST 2002

Pekny den,

Mozete mi prosim pomoct s nasledujucim ? :

Nainstaloval som MDK 8.2. Pri detekcii zvuk karty napisalo, ze treba
pouzit 'sndconfig'. Tak som ho pouzil; spekulovalo to asi 1min., potom
to vypisalo spravne typ zv.karty a chcelo aby som nastavil I/O, DMA1,
DMA2 a este nieco. Nastavil som to, ako som to mal predtym v Redhate
7.0, vypisalo to ze prehra sampel na skusku, po suhlase to vypisalo, ze
sa vyskytol problem s /dev/audio - toto robilo pri vsetkych moznych
kombinaciach volieb I/O a DMA a navyse ked som som chcel 'sndconfig'
zastavit volbou 'Zrusit' tak to neslo, dalo sa to jedine zabit (Pozrel
so /etc/sysconfig/soundcart a ako typ karty tam bol nejaky 'wss' alebo
tak nejako, v starom Redhate tam mam 'OPL3 SAx').
Ked som potom pozrel do /dev tak tam 'audio' vobec nebolo ('rpm -qs
dev...' vypisalo, ze kopec zariadeni chyba). V udrzbovom rezime som ho
preto 'dev' preinstaloval, a uz 'rpm -qs dev...' vypisalo, ze vsetky
subory su OK. V adresari /dev bolo 690 poloziek z 670 suborov. Po
spusteni 'sndconfig' sa situacia opakovala, ale po jeho zabiti bolo v
'dev' iba 686 poloziek a 665 suborov a 'audio' samozrejme chybal.
Skutocne neviem o co ide, kedze som pouzil standardnu instalaciu MDK 8.2
a ked som predtym pouzival Redhat 7.0cz, tak tiez bolo potrebne pouzit
'sndconfig' ale ak sa dobre pametam, nic som nenastavoval a islo to
vsetko automaticky na prvy pokus.

V hardveri som nerobil ziadne upravy iba som doplnil novy HDD. Mam na
disku aj ten stary Redhat - neviete ako ho nabootovat ? Boot disketa
nefunguje (je pre /dev/hda3 a teraz je ten disk /dev/hdc3, ked som to
skusil pridat do lila, tak /sbin/lilo vypisal, ze tam nie je platny
zavadzac.sektor ? Toto je na mna privela.

Neviete co by mohlo byt vo veci ?

Vdaka,
J.Matej