[linux] rate_limiter

Julius Loman lomo na lomo.sk
Čtvrtek Srpen 1 12:56:10 CEST 2002

On Thu, Aug 01, 2002 at 10:58:43AM +0200, "Ing. Martin VaĹĄko" <mvasko na lumensr.sk> wrote:
> Este raz sa obraciam na Vas s prosbou.
> Poradte mi .
> potrebujem mat kontrolu nad pripojenim uzivatelov k Internetu - kto ako
> zatazuje pasmo, pripadne kontrolovat objem prenesenych dat.
> Skuste ma naviesta na nejake How-to
akych uzivatelov ?
vsetci su useri na jednom unix stroji ?

to potom nie je problem (iptables accounting) ale vies monitorovat len
odchadzajuce data per user  (prichadzajuce sa logicky nedaju)
to by si musel riesit na aplikacnej urovni (proxy s autorizaciou napr).

ak myslis userov, z ktorych kazdy ma vlastnu IP a sedi za svojim
strojom, tak to uz inak ako na aplikacnej urovni nejde (iba ak by kazdy
_vzdy_ sedel za tou istou IP, ale to by si pocital per IP a nie podla
userov)