[linux] Domaca posta

Čtvrtek Srpen 8 10:17:23 CEST 2002

-> idem kompletne reorganizovat domaci pocitac, chcel by som prinutit rodinu
-> prejst na linux s postou a neviem ako to zorganizovat.
->
-> Situacia je klasicka:
-> - 1 pocitac/ 5 uzivatelov
-> - pripajanie sa k internetu cez dialup (ppp)
->
-> Zelanie:
-> - ak sa pripoji k internetu ktorykolvek z uzivatelov, tak je potrebne odoslat
->   a tiez stiahnut postu vsetkych uzivatelov (bud automaticky, alebo aspon
->   niecim, co sa lahko ovlada - musi to zvladnut aj manzelka)

lokalny sendmail s lokalnym dorucovanim (pre vas) a smerom von flushnut
buffer pri kazdom pripojeni sa (sendmail -q v ppp-up skripte)

to druhe urobis cez fetchmail. ten dokaze tusim bezat aj ako demon aj ked
sa mi to zda zbytocne. skor urobit (tiez v ip-up.d) su na kazdeho
pouzivatela a spustit mu fetchmail.

-> - po skonceni prenosu to musi dat aspon nejake hlasenie, aby sa dalo odpojit
->   od internetu a tak setrit peniaze na rozumnejsie veci ako telekomunikacne
->   poplatky, nesmie to vsak odpajat automaticky

no, posledny ppp-up.d skript moze urobit co ti napadne, xmessage, linpopup
alebo wall.

-> - kazdy uzivatel musi mat pristup len k vlastnej poste
-> - uzivatelia budu pracovat s grafickym rozhranim KDE (u niektorych nutne)
->   a pouzivat Kmail klient

no problem

-> Ako na to ? Je zrejme, ze medzi postoveho klienta a server u providera je
-> asi potrebne este nieco pridat (zrejme lokalny server), ale to je to co
-> neviem. Mozte mi poradit, ako na to ?

myslim ze co som popisal by malo stacit...

 "Where do you want to go to die?" [Microsoft]