[linux] Shapovanie alias sietoveho adaptera

M.F. PSIkappa psi na platon.atlantis.sk
Pátek Srpen 9 11:45:22 CEST 2002

Zdravim,
ano to je pravda, vsetky shapeovacie techniky su zalozene na tom, ze sa
shapuje len jednym smerom a vacsinou je to output a su priradene k device.
Ale existuje jedna moznost, ktora je momentalne v nejakom alfa-beta
stave, takze pouzivat bez zaruky - funkcne to je, ale moze to padat.

Vola sa to IMQ - The intermediate queueing device
http://luxik.cdi.cz/~patrick/imq/
je to virtualny device, ku ktoremu pripojis fyzicke devices. A kedze si
takychto virtualnych mozes vyrobit viac, tak k jednemu pripojis vstup a k
druhemu vystup.

Pozri na stranku, musis patchnut jadro a iptables.

Este k tomu shapeovaniu na vstupe, nato musis pouzit ingress/egres policy,
cize nie queueing ale policy.

PS: cela filozofia alias v style eth0:0 je dost scestna a je to len
spinavy hack kvoli ifconfigu, ak sa ifconfig prestane pouzivat, tak sa to
konecne znormalizuje a ludia si nebude pliest interface a alias.

--
`)_|_('       PSIkappa
   I k        psi _at_ atlantis.sk