[linux] KONFIGURACIA, PRISTUPOVE PRAVA, OPENGL, MBOX

Julius Loman lomo na lomo.sk
Neděle Srpen 11 09:56:04 CEST 2002

On Sat, Aug 10, 2002 at 11:25:40PM +0200, Johanka Z Arku <neznasam.server na post.sk> wrote:
> Zdravim!
> Pouzivam RedHat 7.3
> Chcel by som sa spytat, ako si konfigurujem mys, zvukovku, grafiku, vsetko co
> sa spusta pri starte a proste vsetko. V Mandraku bol linuxconf, ale ten tu
> teraz marne hladam. Ak na to niesu nastroje, tak mi poradte ako zistim kde
> najdem tie spravne konfiguraky ( a helpy k nim).
linuxconf v RH urcite bude, len ho musis nainstalovat.

> Mam sprosty problem. Nerootovsky uzivatelia nemozu spustit kppp bez
> rootovskeho hesla. Pozeral som pristupove prava na binarke kppp a su v
> pohode. Ako to mam spravit, aby nepytal to sproste heslo?
kppp nepouzivam, ale malo by ti stacit nastavit SUID bit
chmod +s `which kppp`

> Preco mi mrznu veci puzivajuce OpenGL? (Setrice...) Kde to nastavim?
kiezby sa mrznutie dalo nastavovat :)))

> Moze KMail prijat postu, ked som v konzole? Da sa to nejako spravit? Alebo
> hocijaky iny klijent ktory prijme postu, aby s nou mohol neskor pracovat
> KMail.
preco by nemohl prijmat ? ak ho mas spusteny tak sa urcite da nastavit,
aby postu prijmal kazdych X minut.

> A este, celkovo je ten moj linuxik pomalsi ako boli wokna.
> Mam:
> Celeron 466
> 64 MB + 128 MB RAM
> 8 GB HDD
> Zvukovka - nejaky onboard shit (C-media)
> Grafika - nejaky onboard shit (SiS 620) 4MB
>
> A v video mi beha rychlostou asi 1 obrazok za 5 sekund... :-(
ake a cim si ho pustas ?

vymen si grafiku... on board shit sa kartam ako matrox vyrovnat nemoze.

celkovo tam mas asi poinstalovanych KOPEC ptakovin, ktore nepotrebujes a
spustaju sa ti.. Na druhu stranu KDE ako desktop environment je voci win
o cosi pomalsie. (Ak ho mas skompilovane len na i386)