[linux] CD sa nechce mount-ovat

Juraj Fedel fedel na pobox.sk
Neděle Srpen 11 19:58:56 CEST 2002

	Na disku som mal nainstalovane Windows a Linux. Chcel som si
zreorganizovat oddiely na disku, co som aj urobil. Zmazal som oba operacne
systemy, fdisk-om rozdelil HD na viac oddileo a nasledne nainstalovaj znovu
Windows a Linux. Instalacija prebehla v poriadku ale teraz sa mi z nejakeho
dovodu CD chova velmi blbe. Ked zadam prikaz:

$ mount /mnt/cdrom
mount: /dev/cdrom is not a valid block device

Potom som preveril /dev/cdrom:

$ ls -l /dev/cdrom
lrwxrwxrwx    1 root     root            8 Aug  8 10:26 /dev/cdrom -> /dev/hdb
$ ls -l /dev/hdb
brw-rw----    1 root     disk       3,  64 Aug 30  2001 /dev/hdb

Tolko je co som ja zistil, dalej si neviem rady. Nutne je este napomenut, ze na
starej instalaciji som s CD nemal problemy. Vlastne aj stara aj nova instalacia
su instalovane z isteho CD-Disku a ide o RED HAT 7.2.
	Hlavne ma mili fakt ze instalacny program pouziva CD maechaniku a uz
instalovany Linux ju nemouze pripojit do suboroveho systemu. Snad aj pripomienka
ze vo Windows CD robi OK.
Juraj Fedel