[linux] KONFIGURACIA, PRISTUPOVE PRAVA, OPENGL, MBOX

Jaroslav Soltys jaroslavsoltys na yahoo.com
Středa Srpen 14 19:35:25 CEST 2002

> Ako myslis, aka je ta gr.? Typ a ovladace?? A co je
> AGP? (Nazabi ma, ked
> neviem, co je to!)

zabijem :-) kill 1132 (ups, to asi nebol tvoj PID, co
? :-)

teda ak som spravne pochopil, tak ta grafika je na
doske so sis chipsetom, cize to bude asi sis grafika.
kamarat ma nejaku taku sis 301 ci co a ma nejaku
starsiu distribuciu (rok a pol?) a tie drivere boli
trocha nedokoncene. ak to ma agp ta doska, bolo by
dobre kupit si nieco do agp. od nvidie aspon tnt2
alebo vyssie a od ati rage128 a vyssie. slabsie karty
nema vyznam IMHO kupovat.

www.rtwcfiles.com

> Alebo, kde mam hladat veci na dnload pre linux, aby
> som sa stale nepytal?

ja hladam cez google.com :-) ale dost je toho aj na
sourceforge.net. bolo myslim aj nejake rpmfind.net
pokial sa nemylim a este tucows mal nejaky linuxovy
server spolu s linuxbergom, ale presne url neviem.

> Mam KDE3. U mna je KDE asi 2krat rychlejsie ako
> GNOME. Akoto, ze vsetci
> tvrdia, ze GNOME je rychlejsie?

u mna naozaj je gnome rychlejsie ako kde a vidim to uz
volnym okom. kde3 je u mna zase rychlejsie ako kde2
:-)

> Jedine, co potrebujem pri svojom desktope mat su
> ikonky na ploche a plne
> funkcna spodna lysta. Co vsetko je nasrate v tych
> velkych hajzloch
> (KDE/GNOME)??? Preco je to vlastne take velke a
> pomale?

kniznice, objekty, dcop a corba a ja neviem co vsetko
:-)

> Mozem mat v blackbox al. enligthment (ten je vraj
> pekny) ikonky na ploche a
> peknucku lystu?
> A dakde som cital, ze enlingthment je "rulz"... Co
> znamena to "rulz" ??

rulz=rulez=rules=vladne (konecne po slovensky....)

inac englightenment sa mi paci, len este je iba nejaka
0.17 verzia. je stabilny a rychly, ale zatial toho moc
nepodporuje. casom bude mozno moj najoblubenejsi.

malo videoramky a slaba grafika na seriozne 3d, ale na
kancelarske aplikacie by mala stacit. na
dri.sourceforge.net je projekt, ktory robi 3d ovladace
pre linux. kedysi bol aj utah-glx.sourceforge.net ale
ten uz zanikol a stare drivere sa upravuju na dri.

c-media zvukovku som raz mal a bola stabilna. po
creative labs soundblasteroch asi najstabilnejsia
zvukovka (pod linuxom su ale vsetky stabilne co som
mal :-)

> Pri novom stroji sa uz "nepopalim".
>
> Xine aj ine... Strasne to seka, je to nepozeratelne.
> Co je to zac ten mplayer? (Mne sa hned vybavil
> Winbloze Media Player - ale to
> asi nie...) Ake su jeho vyhody/nevyhody, kde ho
> stiahnem? Je aj standardne v
> nejakej distribucii? V mojom RH nieje.
> Da sa to nejako vyriesit? Ked stiahnem nove
> ovladace, alebo tak? Ale ved ked
> mam novy RedHat by tam mohly byt aj nove ovladace.
> Alebo nie?

mplayer je myslim na mplayer.hu. z nejakych dovodov sa
nesmie (alebo nesmel ?) distribuovat v binarnej forme,
preto bolo nutne si stianut zdrojaky, doporucujem
stiahnut aj win32kodeky (on ich podporuje). teraz je
verzia 0.9 ja som mal naposledy 0.6 takze sa toho moc
zmenilo, ale vedel behat aj na textovej konzole cez
aalib aj v iXoch. kompilacia stala trocha nervov, ale
paci sa mi viac ako xine.

jard