[linux] rm: Operation not permitted

Ivan Malich malich na decef.elf.stuba.sk
Čtvrtek Srpen 15 16:37:01 CEST 2002

> -> [ico na notas:/tmp]
> -> $ ll xxx
> -> -rw-rw-rw-    1 apache   apache          2 Aug 15 15:51 xxx
> -> [ico na notas:/tmp]
> -> $ echo a > xxx
> -> [ico na notas:/tmp]
> -> $ rm xxx
> -> rm: cannot unlink `xxx': Operation not permitted
>
> zrusit subor mozes len vtedy ak mas write pravo do aktualneho adresara... co
> povie "ls -ld ." ?

"ls -ld ." mi povie, ze som v /tmp a to je drwxrwxrwx (1777).

> -> Podobny problem je aj s adresarmi, ak vytvorim adresar s pravami 777,
> -> tak iny user ho nemoze zmazat.
>
> a kde ho vytvoris? moze pouzivatel zapisovat do adresara v ktorom si ten
> prvy vytvoril?

Jasnacka.

Este som to skusal na inom stroji s nejakym HP-UXom a tam to islo v
pohode.

> btw preco chces aby si pouzivatelia mohli navzajom mazat subory?

Mam cgi skript, ktory robi nejake veci v $USER/public_html/data - musi
tam byt schopny zapisovat apache aj kazdy user. Momentalne mi nejde o
bezpecnost a podobne, bezi to len na mojom notebooku, cize jediny user
som tam ja.
Konkretnejsie, skript vyzera zatial takto nejako:
---begin---
#!/usr/bin/perl
umask(0000);
open(F,">>/tmp/xxx");
print F "nejake data";
close(F);
---end---
Ked to kodujem, tak to robim pod mojim kontom (ico:users) a ked to zbehne, tak
to bezi pod apache-om (apache:apache). No a tie veci, co mi to vyrobi,
chcem aj mazat (samozrejme, ked pojde do tuheho, tak umask(0000) vymenim
za nieco rozumnejsie).

Ico

--
Ico <ico na podvodnik.cz> <malich na decef.elf.stuba.sk>
UNIX is user friendly. It's just selective about who its friends are.