[linux] Ako poslat postu???

Peter Mann Peter.Mann na tuke.sk
Pondělí Srpen 26 06:32:28 CEST 2002

On Fri, Aug 23, 2002 at 05:38:47PM +0200, Juraj Fedel wrote:
> Mam problem s nastavenim posty na mojom pocitaci.
> Chcel by som pouzivat mutt (mam slabsi pocitac).

aj na silnejsich pocitacoch pouzivam mutt ;-)))

> Situacia je nasledovna:
> Moj ISP ma domenu neobee.net, postova schranka ktoru mam u neho je
> fedel na neobee.net (samozrejme). Pre vsetku postu ktoru posielam chcem pouzivat
> adresu fedel na pobox.sk (mam tam konto). Problem je v tom ze neviem nastavit
> sendmail aby z mojho pocitaca poslal postu do siete.
> Ked posielam list dostanem nasledovnu chybu:
>
> TU ZACINA LIST::
>
> From MAILER-DAEMON na localhost.localdomain  Fri Aug 23 10:42:39 2002

toto ti posiela lokalny mailer

> To: pobox na localhost.localdomain

>    ----- The following addresses had permanent fatal errors -----
> fedel na pobox.sk
>     (reason: 550-Verification failed for <pobox na localhost.localdomain>)
>
>    ----- Transcript of session follows -----
> ... while talking to smtp.neobee.net:
> <<< 550-Verification failed for <pobox na localhost.localdomain>
> <<< 550-Unrouteable address
> <<< 550 Sender verify failed
> 550 5.1.1 fedel na pobox.sk... User unknown

smtp server smtp.neobee.net si kontroluje, kto moze posielat postu,
takze odosielatel by mal byt fedel na neobee.net, ak chces odpoved na
pobox, tak si nastav Reply-to:

musis teda pouzivat "spravnu" adresu odosielatela, ak chces pouzivat
providerov smtp server - preco by ti mal provider povolit odosielat
maily s adresou odosielatela @pobox.sk ???

> Remote-MTA: DNS; smtp.neobee.net

> Diagnostic-Code: SMTP; 550-Verification failed for <pobox na localhost.localdomain>

namiesto pobox na localhost.localdomain by si mal posielat
fedel na neobee.net

> Natavienie sendmailu som urobil pomocu jedneho programu v perl-e (neviem presne
> kde som ho na sieti nasiel) ktory okrem sendmailu nastavi aj fetchmail. Tu som
> spravne nastavil POP a SMTP sevrer mojho ISP ale vzdy dostanem hlasku ako je
> uvedena hore:

so sendmailom ti neporadim, uz davnejsie som presiel na postfix

> Vsimol som si ze tu viacery pouzivaju mutt a dufam ze mi budete most pomost aby
> som spravne nastavil postu.

ja mam v .mutt/muttrc nieco take:

set realname="Peter Mann"
my_hdr from: \"$realname\" \<Peter.Mann na tuke.sk\>

> 	A mam aj druhy problem a to s modemom. Na pripojenie k internetu som
> pouzival nejaky skript v perl ktory mi celkkom dobre fungoval. Ten programcek

skus wvdial

5o   Peter.Mann at tuke.sk
     KLFMANiK ICQ 12491471
         PM2185-RIPE