[linux] Zistenie IP z MAC adresy y DHCP siete bey DNS...

onofer na phf.euke.sk onofer na phf.euke.sk
Pondělí Srpen 26 17:54:48 CEST 2002

Citácia "M.F. PSIkappa" <psi na platon.atlantis.sk>:

> Ak vies mac adresu, tak ju mozes "pingnut" a potom budes mat v arp tabulke
> uplny zaznam cize mac adresu a IP adresu.

Pokial viem, tak arping funguje opacne: viem ip adresu a on mi uz niekto svoju
mac povie/nepovie.

> Ale ! Nie kazdy OS funguje na taketo srandicky rovnako...; napr. win maju
> f pazi arp broadcast...

arp-request je zo svojej podstaty broadcastovy (na urovni ethernetu). Ak by
nefungoval, tak by sa tie windowsy nikdy nedozvedeli aku ma ich router ip
adresu (teda ak by ju nevedeli z nejakeho windows/ethers :))

Podla mna, najlepsie je spustit arpwatch alebo nieco podobne a opingat celu
siet (nmap -sP -n a.b.c.d-f).

d.