[linux] Zistenie IP z MAC adresy y DHCP siete bey DNS...

M.F. PSIkappa psi na platon.atlantis.sk
Pondělí Srpen 26 18:50:00 CEST 2002

On Mon, 26 Aug 2002 onofer na phf.euke.sk wrote:

> Pokial viem, tak arping funguje opacne: viem ip adresu a on mi uz niekto svoju
> mac povie/nepovie.

Mala citacia z manualu k arpingu to snad objasni...

Example uses
------------
If some box is dumping non-IP (like IPX) garbage and you don't know which
box it is, you can ping by MAC to get the IP and fix the problem.

Este jedno upresnenie, mam na mysli arping, ktory sa nachadza na uz
uvedenej adrese, totiz existuje este aj apring, ktory je sucastou iputils
od A.Kuznetsova a ten skutocne nema schopnost pingovat MAC adresy.

> arp-request je zo svojej podstaty broadcastovy (na urovni ethernetu). Ak by
> nefungoval, tak by sa tie windowsy nikdy nedozvedeli aku ma ich router ip
> adresu (teda ak by ju nevedeli z nejakeho windows/ethers :))

arp-request je sice broadcastovy, ale ma aj svoj broadcast, ak nieco
posielam na ff:ff:ff:ff:ff:ff tak sa jedna o broadcast a viem, ze to
niektore masiny s prehladom ignoruju...; napr. s pomocou ebtables si to
mozem aj ja nastavit aby som na taketo arp broadcasty neodpovedal...

> Podla mna, najlepsie je spustit arpwatch alebo nieco podobne a opingat celu
> siet (nmap -sP -n a.b.c.d-f).

Velmi pekne, ale ked masina neodpoveda na ping, tak mas smolu na navyse
mas v arp tabulke kopec incomplete zaznamov, sice v dnesnych dobach to uz
nieje problem, ale videl som stare cisco ktore ked malo 256 zaznamov arp
tabulke, tak malo znacne problemy.

--
`)_|_('       PSIkappa
   I k        psi _at_ atlantis.sk