[linux] Zistenie IP z MAC adresy y DHCP siete bez DNS...

peter Fodrek fodrek na kasr.elf.stuba.sk
Úterý Srpen 27 09:11:19 CEST 2002

>hmmm a testuje sa co? testuje sa pripad ked niekomu sibne a nahodi na servery dynamicke >routovanie?

Mame pracovisko, kde je cela technologia REZANIA LASER-om, tam su 2x PC(jeden riadi bez V/V  zariadeni, druhy pre operatora) so statickymi IP, ale teraz tam robia aj ine veci a my SW vyvyjame v skolskej sieti, kde je DHCP..... Ale v buducnosti, sa planuje funkcia dialkovej diagnostiky, upgrade SW a opravy chybovych stavov cez NET... T.j. stroj niekde v Australii, vyropbca na Slovensku sa na neho pripoji, zisti chyby, bez toho aby niekam vycestoval a tam taka situacia moze nastat...

> spravnom pripade by mal ten software zblbnut...

To prave nemoze, lebo potom by zblbla masina na rezanie plechov laser-om a to by islo o zivot...
Portal (pohybliva cast rezacej masiny) ma 500 kg je z dural(zliatina hlinika pouzivana na vyrobu casti trupov lietadiel) a cele sa to pohybuje rychlostou 0.4 m/s...  Nekontrolovany pohyb takeho niecoho s tym, ze sa moze otvarat clona laser-a a kedze pre cloveka je nebezpecny aj odrazney luc (v ohnisku je aj okolo 10 000 stupnov Celzia), moze byt velmi velmi nebezpecne....

>Nie, taketo nieco plati len v specialnych pripadoch a odporucam sa na to nespoliehat

Zatial to vsak vyzera dobre...

> http://www.habets.pp.se/synscan/programs.php?prog=ARPing
 > Ak vies mac adresu, tak ju mozes "pingnut" a potom budes mat v arp tabulke
 > uplny zaznam cize mac adresu a IP adresu.

Skusim  aj toto... Len tak najst ARPtabulku... na mojom RH 5.1... mozno postaci find /  -iname apr* :)))))

Dakujem vsetkym za rady...