[linux] Zistenie IP z MAC adresy y DHCP siete bez DNS. ..

Novikmec Jozef Novikmec na leciva.cz
Úterý Srpen 27 09:15:26 CEST 2002

Ale ved to vsetko je o podmienkach. Urcite ked sa ten stroj bude niekam
dodavat, tak budete pozadovat nejake priestory, nejaku prasnost, vlhkost a
podobne, tak neviem preco by medzi poziadavkami nemohlo byt aby tie stroje
mali pevnu IP adresu.

Aj v sieti v ktorej adresy prideluje DHCP server mozes mat stroje s pevnou
adresou. Bud si zvolis iny range ako prideluje to DHCP, alebo poziadas
spravcu DHCP aby nakonfiguroval DHCP tak, aby tvojmu stroju na zaklade MAC
adresy pridelil stale tu istu.

Co sa tyka tej vzdialenej spravy takehoto zariadenia. Vidim v tom pristupe
zopar problemov. Ked vravis ze ta masina moze byt pri zblbnuti nebezpecna,
asi ju potom nechcete vystavit na net aby sa tam niekto pokusal kacknut,
vsak?

To ze chces zistit IP adresu podla MAC ti bude fungovat len na lokalnej
sieti, pretoze pri routovani mas v ARP tabulke MAC adresu tvojho default GW.
Takze ak odosles paket do inej siete (tym padom musi ist cez nejaky router),
na tretej vrstve (IP) mas v hlavickach zdrojovu IP adresu (ty), cielovu
adresu (ciel) ale na druhej vrstve (linkova) je tam zdrojova MAC adresa
tvoja ale cielova MAC adresa, MAC adresa routera cez ktore to bude
smerovane. (zamerne nepisem MAC adresa default GW, pretoze to moze byt aj
iny router)

Takze asi tolko.