[linux] Zistenie IP z MAC adresy y DHCP siete bez DNS...

peter Fodrek fodrek na kasr.elf.stuba.sk
Úterý Srpen 27 11:46:41 CEST 2002

>Inak, existuje nieco take ako arping
>http://www.habets.pp.se/synscan/programs.php?prog=ARPing

Diki toto bolo to co  vyzera ze pomoze...
Sucastou je vsak script, co ma nejaku chybu... Ak by isiel tak staci pouzit
jeho..

Kedze nie som prave zastancom bourne shell-ov (ak som robil nejaky script
zadanie v skole, tak to bolo v Toronto C shell-e a neboli tam if a bolo to 6
rokov dozadu), mam relativne malu sancu najst problem, mozno by vsak vedel
niekto z Vas pomoct (i ked viem, ze Linux-aci pouzivaju Bourne again shell
no medzi sh a bash je mesi rozdiel ako medzi sh a tcsh, ze ano)

#!/bin/sh
for d in $(seq 0 255); do
  arping -q -c 1 -T $a.$b.$c.$d $TARGET_MAC
  if [ $? == 0 ]; then
      echo "Got answer with address: $a.$b.$c.$d"
  fi
     done

Problem bude v tom if, lebo ak ho odpoznamkujem:

[...]

nehadze mi to:
arping-scan-net.sh: [: ==: binary operator expected

pri kazdom prebehnuti cyklom
Uz som zistil, ze $? je navratova hodnota posledneho procesu a je 0 ak to ma
vypisat a 1 ak to nema vypisat...