[linux] Kolko ISA sietoviek znesie PC?

M.F. PSIkappa psi na platon.atlantis.sk
Středa Srpen 28 11:26:09 CEST 2002

Upresnil by som to...
Lacne sietove karty s chipom RTL8139 su v prevedeni A,B,C,C+.
A) vobec nebezali v sharovanom mode
B) fungovali od serie k serii v sharovanom mode, uz si presne nepamatam
ake oznacenie musel mat ten pomocny svab, aby to fungovalo, ale inak to
stvaralo take psie kusy, ze som mal v masine 6xRTL8139B (prvej serie),
dal som si ifconfig eth0 up a pichol som kabel do tretej sietovky a normalne
to frcalo...; co sice bolo pekne ale nie to co som chcel.
C) RTL8139C co je v sucasnosti najpredavanejsia verzia, uz funguje
relativne solidne aj v sharovanom mode. Odporucam kupovat tie v prevedeni
s jednou led diodou, tie dvojledkove viac blbli.
Inak RTL8139A vydrzali najviac, RTL8139C je najviac poruchova seria aka sa
snad vyraba, ak ich pouzivam v extremnych podmienkach (stabilny trafik
niekolko mbit nonstop, teplota okolo 50 stupnov), tak do 5-6 mesiacov
zdochnu, najskor sa to prejavuje stratovostou, potom maju problemy nabehnut
interface a nakoniec je uz z nej totalna mrtvola.

Odporucam pouzivat co najnovsi driver, ten od Borisa Beckera bol vadny,
bola tam chyba v aritmetike bufrov. Ten novy do J. Garzika je uz relativne
v pohode.

A teraz k povodnej otazke, ano existuju dosky ktore zvladaju vela ISA
kariet (maximalne som videl 12 ISA slotov). Su to priemyselne boardy,
jednodoskove pocitace, ktore sa skladaju z backplane na ktorom su ISA/PCI
sloty a potom z jednodskoveho pocitaca. Tak napr. Ak masu 8 x ISA
Backplane, 1 slot pouzijes na pocitac a zbytok na co len chces...

Este ma napada jedno obmedzenie pri ISA kartach a to su drivery, pokial si
to dobre pamatam, tak niektore drivery ocakavaju karty na urcitych
adresach a irq a je viac takych driverov co podporuju maximalne 3 rovnake
karty. Osobne uprednostnujem NE2000 tam tych kombinacii IRQ,IO je najviac.
3c509B bola tak isto dobra karta, ale obcas moze robit problemy, napr.
neznasa sa s niektorymi mikrovlnymi zariadeniam ...

--
`)_|_('       PSIkappa
   I k        psi _at_ atlantis.sk