[linux] KPPP-pristupove prava (a este moja myska)

Johanka Z Arku neznasam.server na post.sk
Čtvrtek Srpen 29 22:00:04 CEST 2002

Zdrawim konferu:
Prosim vas, ako mam presvecit moj RedHat 7.3, ze mam naozaj mys s kolieskom?
(Naozaj mam) V Mandrake mi stacilo dat, ze mam Generic Mouse s kolieskom
zapojenu na PS/2. V RH mi take nieco ani neponukne.

Ako to, ze ked sa lognem ako nerootovy uzivatel a spustim kppp tak sa ma pyta
na heslo.
v /usr/bin je symlink @kppp
a po zadani file kppp mi povie, ze je to link na consolehelper (co je to?).
ked spustim rovno /usr/sbin/kppp tak vypise:

Nemáte dostatočné práva pre spustenie
/usr/sbin/pppd
Overte, že vlastníkom kppp je root a kppp má nastavený SUID bit.

Niesom extra zbehly v konzole a robim tak pol na pol konzola/mc. A pristupove
prava robim v mc.
Ako to mam nastavit? V pravach ktorych suborov je chyba? Preco to nefunguje?

A este, ked otvaram nejaky program v kde ako iny uzivatel, po vypytani hesla
odklepnem a program bezi. Ale to, z coho som to spustil je neaktivne az do
skoncenia programu. (Rozumej: Spustim to z plochy: zmrzne plocha, sputim z
menu, tak zmrzne menu). Potom (ked program skonci) vypise, ze kdeinit nemoze
najst kdesu. Trochu blbost, nie?
A ked pri zadavani hesla zaskrtnem zapamatat heslo tak ide plocha aj menu v
pohode, ale zase vypise, ze kdeinit nemoze...
Som zufaly

gabo

--
S panom Bohom idem od vas, neublizil som ziadnemu z vas...
(Vladko z Trencianskych Teplic)