[linux] lokalna siet...

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Úterý Prosinec 3 12:54:01 CET 2002

Ahoj,

> Mam (budem mat) lokalnu siet, kde bude 3-5 pocitacov (neskor mozno viac),
> ktore by mali byt pripojene cez mw do "centraly" a odtial do inetu. Ide mi
> o to, ako urobit to, aby sa tie pocitace navzajom nevideli - teda nemohli
> spolu komunikovat, ale iba na gw (co by bola ta mikrovlnka). Na mikrovlnka
> moze byt cez TP zapojena priamo do siete. Teraz by ma zaujimalo, akym
> sietovym prvkom by to dalo urobit? Hub asi urcite nie, mozno nejaky
> switch? V akej cenovej relacii sa pohybuju?

pozri cennik. Ale switch nie je bezpecnostny prvok, ale prvok sietovej
topologie (teda da sa ukecat, aby ti posielal aj to, co by nemal).

Ak to bude naozaj 3-5 pocitacov, tak tam bachni 3-5 sietoviek, kazdy
pocitac na vlastnu sietovku. Ak ti ide naozaj o to, aby sa to technicky
nedalo. Pripadne nejaky routrik. Ak ti ide o to, aby sa to nedalo iba
jednoducho, tak najlacnejsie a najjednoduchsie je pouzit switch.

  J.