[linux] Vyraz ``proprietarny softver''

Marcel Telka marcel na telka.sk
Čtvrtek Prosinec 5 16:19:00 CET 2002

On Thu, Dec 05, 2002 at 03:54:04PM +0100, Ondrej Jombik wrote:
> Zdravim!
>
> 	Na nadchadzajucej Programovej konferencii ODM (http://www.odm.sk/)
> budem mat prispevok o "Informacnej spolocnosti na Slovensku". Rad by som do
> vysledneho Programoveho vyhlasenia zakomponoval klauzulu o preferovani
> pouzivania otvoreneho softveru.
>
> 	Moj problem spociva v argumentacii, v ktorej budem musiet pri
> porovnavani pouzivat termin 'proprietarny softver' (proprietary software).
> Nie som si isty, ci je to bezne slovenske ale najma spisovne slovo. Slovo
> 'komercny' celkom pochopitelne pouzit nemozem, kedze to znamena ine. Rad by
> [...]

Pravdepodobne slovo `proprietarny' nie je spisovne slovenske slovo
(nepozna ho ani Slex http://www.forma.sk/onlines/slex/SLEX99-Online.htm).
Asi by bolo vhodnejsie pouzit nejaky iny vyraz. Napada ma `uzavrety softver'.
Jednak ako opak otvoreneho a tiez sa to aj (trochu) hodi a vystihuje to
podstatu.

Mozno niekoho napadne nejake lepsie slovo...

Ahoj.

| Marcel Telka   e-mail:   marcel na telka.sk  |
|                jabber:   marcel na jabber.sk |