[linux] Vyraz ``proprietarny softver''

pf na nextra.sk pf na nextra.sk
Čtvrtek Prosinec 5 16:56:45 CET 2002

Citácia Ondrej Jombik <nepto na pobox.sk>:

> [...]
> budem mat prispevok o "Informacnej spolocnosti na Slovensku". Rad by som do
> vysledneho Programoveho vyhlasenia zakomponoval klauzulu o preferovani
> pouzivania otvoreneho softveru.
>
> 	Moj problem spociva v argumentacii, v ktorej budem musiet pri
> porovnavani pouzivat termin 'proprietarny softver' (proprietary software).
> Nie som si isty, ci je to bezne slovenske ale najma spisovne slovo. Slovo
> 'komercny' celkom pochopitelne pouzit nemozem, kedze to znamena ine. Rad by
> som tiez bol, aby som bol ludom schopny vysvetlit tento rozdiel. Viete

Ahoj, asi bude najlepsie pouzit nieco, co je blizke povodnemu vyznamu, teda:

sukromny alebo taky, na ktory si niekto uplatnuje vlastnicke pravo
(a teda si s nim aj moze robit co sa mu len zachce)

v spojeni so slovom software to nezneje najlepsie, ale v pripade formatov
to uz asi chape lahko kazdy.

PF