[linux] Vyraz ``proprietarny softver''

Pátek Prosinec 6 15:02:33 CET 2002

-> > -> Chcem tym povedat, ze ma maly zmysel delit SW na otvoreny a zatvoreny.
-> >
-> > ma to velky zmysel. M$IE je sice freeware ale je to zatvoreny software.
-> > Ma dier viac ako emental (a sendmail a bind...) a ja by som ho odporucal
-> > nepouzivat... Outlook Express detto.
->
-> Tu tak trochu dochadza ku konfliktu zaujmov...
-> Pretoze jeden freeware je plny dier, neznamena, ze freeware je zly...
-> Keby som napriklad ja napisal vlastny (zly) browser ako OSS, nemali by
-> sme ho automaticky preferovat pred lepsim zatvorenym riesenim...

Ehm, idmietnut vsetko na zaklade jedneho zleho prikladu je hlupost to uznas.

-> OSS nie je liek na vsetko. Fakt, ze OSS je otvorene, este nezanamena, ze
-> je to super SW.

fakt ze je to OSS znamena ze si ho mozeme upravit narozdiel od closed-source
kde tuto moznost nemame. To je dovod predco preferovat OSS.

BTW - presadzovat mozno otvorene riesenia, otvorene formaty a otvoreny
software.

otvorene riesenie je ked mozeme nahradit jeden komponent druhym (napr. msie
mozillou), otvoreny format je ten ktory je dobre zdokumentovany a moze ho
hocikto pouzivat (otvoreny napriklad nie je GIF, MP3, DOC, XLS). otvoreny SW
sme si popisali.

Treba presadzovat na prvom mieste otvoreny format, na druhom otvorene
riesenia a na tretom otvoreny software. imho.

 I don't have lysdexia. The Dog wouldn't allow that.