[linux] Zistenie HW adresy vzdialenej masiny

Peter Fodrek fotoba na pobox.sk
Středa Prosinec 11 13:21:55 CET 2002

Niekedy skor mi niekto poradil arping hoci mi to poradil na opacnu
ulohu t.j z MAC adresy ziskat IP... myslim, ze by fungoval aj naopak..
Pri PC (v okoli do 10km) kde ho mam budem vsak najskor v Piatok
rano...
Ak nezabudnem tak ti ho poslem...

> ... ale len pre "blizko" vzdialene zariadenia (na tom istom
ethernetovom
> segmente).

Nemyslim si... Pravda, skusal som len 3 PC na jednom koaxe... s
arping..  No staci aby bolo umoznene posielanie arp broadcast-ov cez
router a malo by to fungovat...

> Pre daleko vzdialene zariadenia sa to vo vseobecnosti neda (MAC
adresa,
> ako sa bezne pouziva, je vydobytkom len sieti 802.x, v inych sietach
> sa to moze volat uplne inac a aj vyzerat to moze uplne inac).
>
> Pokial je to zariadenie za niecim ako router (a je na
> ethernete), ...

Pochybujem, lebo na Ethernet-e je komunikacia cez MAC (pokial viem zo
skoly)

Ide len o povolenie tych APR broadcastov...

Akciove ceny pocitacov a prislusenstva
15" LDC monitor I-MADA len za 12.850,- Sk bez DPH
Laserova tlaciaren Epson len za 8.650,- Sk bez DPH
Navstivte nas na adrese http://www.somi.sk/akcie.php