[linux] Zistenie HW adresy vzdialenej masiny

Středa Prosinec 11 13:35:12 CET 2002

On Wed, Dec 11, 2002 at 11:56:18AM +0100, Gabriel Gajdos wrote:
> Rozmyslam nad bezpecnostnou strategiou v LAN...
> Je pomerne jednoduche obmedzovat pristup podla IP adresy... Ale zmenit
> IP adresu dokaze aj male dieta...
>
> Je uz zlozitejsie obmedzit pristup podla HW adresy, ale ked tak na to
> pozeram, tak vidim, ze clovek s minimom znalosti zisti prakticky
> akukolvek HW adresu (ak sa pouziva IP)... No a ak sa posnazi este
> trochu, zmeni aj tu...
>
> Takze (paradox): Moje super zabezpecene data budem obmedzovat na IP a na
> HW adresu. Lenze raz si niekto zmeni HW adresu + IP adresu a uz bude mat
> [...]

Existuje este moznost, ak mas technicke zabezpecenie, pouzit VLAN.
Novsie HUBy a SWITHe to podporuju. a potom uz len vystavat routrer nad
tymito sietami. Samozrejme, este stale sa moze niekto sikovny presunut z
jeden zasuvky do druhej, ale ked sa to skombinuje s kontrolou IP a MAC,
myslim, ze to vela ludi prejde. Ak rozne VLAN nebudu v tej istej
miestosti, tak ich to prejde velmi rychlo.