[linux] LVM cez viacero pocitacov

Peter Samek samek na upc.uniba.sk
Středa Prosinec 11 20:09:28 CET 2002

On Wed, Dec 11, 2002 at 04:47:58PM +0100, Marek Grac wrote:
> zdravim,
>
> 	mame mensi problem s diskami, pretoze bud je stroj napchany
> diskami a narvat ich tam este viac (>8) uz nie je az tak jednoduche, alebo
> su zbytocne velke disky na prac. staniciach. Pokusal sa uz niekto o fs,
> ktory by umoznoval spajanie diskov (a la LVM), kde by kazdy disk
> (particia) bol na inom pocitaci? pozeral som sa tak trochu na nfs,
> openafs a par dalsich, ale pomocou nich to pospajam akurat tak do stromu
> ..../blah/comp01 ... .../blah/comp34, co mi prilis nepomoze. kazdy odkaz
> na relevantne projekty, alebo dobry napad je vitany :)

Ahoj.

Ak by si to chcel na urovni zariadeni, tak skus pozriet ndb (Network
Block Device) pripadne enbd (Enhanced Network Block Device) moduly.
Da sa cez to robit napr. RAID. Podporuje to sifrovanie cez SSL, vie
sa to zotavit z vypadku spojenia. Ako je to s rychlostou prenosu to
bohuzial neviem.

--
 Peter Samek
 samek na upc.uniba.sk