[linux] Cestina ako predvoleny jazyk

Jozef Kosoru zyzstar na uid0.sk
Čtvrtek Prosinec 12 11:48:36 CET 2002

> Pri instalacii RH7.3 som zvolil cestinu ako predvoleny jazyk.(A ako jazyk pri
> instalacii)
> Niekde som  totiz pocul, ze ak sa instaluje "po anglicky", tak su potom
> problemy s diakritikou a tak.
> Kedze tam slovencina (pri instalacii) nebola, zvolil som cestinu.
>
> Teraz mam taky problem:
> Vsetko chce ist teraz po cesky. (Pretoze $SUBJ)
> Ja by som potreboval, aby take veci ako mc behali po anglicky. Manualove
> stranky sa zobrazovali podla moznosti v slovencine a aby neboli problemi s
> diakritikou ci uz v konzole alebo v X.
> [...]

Pouzivam sice Mandrake, ale predpokladam, ze RedHat to ma rovnake.
Za tieto nastavenia je zodpovedny subor:

/etc/sysconfig/i18n

Obsah mojho vyzera:

SYSFONT=lat2-sun16
LC_MONETARY=C
LC_CTYPE=sk
LC_NUMERIC=C
LC_MESSAGES=C
LANGUAGE=C
LC_TIME=C
RPM_INSTALL_LANG=sk
LC_COLLATE=C
SYSFONTACM=iso02
LANG=sk

Vsetky programy mi bezia po anglicky, ale mam moznost pouzivat
slovensku klavesnicu a fonty.

Pre dalsie informacie nahliadni do prislusnej dokumentacie:

man locale
info libc "Locale Categories"

--
jozef kosoru [zyzstar] <zyzstar na uid0.sk>