[linux] certifikaty

Peter Ronai dzony na my-scotland.co.uk
Čtvrtek Prosinec 5 17:43:38 CET 2002

On Thu, 2002-12-05 at 16:13, Juraj Bednar wrote:
> Ahoj,

> ale nie na slovenske pomery. Keby bol u nas ten LPI uznavanejsi, tak by
> som nepovedal ani slovo....
>
> To uz skor ma zmysel dat si spravit nejake certifikaty na solaris,

no neviem neviem
ja som isiel na solaris s tym co prave hovoris ale napriek zdaniu (ktore
klame) su tieto dva systemy dost odlisne pokial ides co len trosku viac
do hlbky
solaris bezi na mikrokerneli co ho skor prirovnava k hurdu (teoreticky,
nikdy som hurd nebezal) a mam pocit ze na inteli je menej stabilny ale
ma robustnejsiu implementaciu a all-in dizajn - tj bud ta feature je dnu
a da sa plne pouzit a funguje ako ma (viacmenej, napr nfs, nis, ldap
auth, db podpora na filesysteme, acl, ipsec v kerneli, tunables) alebo
je dost tazke ju tam dostat aby to chodilo ako chces (openssh, bezny
laptopovy hardver, novsie protokoly a daemony napr sendmail, veci zo
zdrojakov nejdu vsetky zkopat alebo sa dost potrapis)
v neposlednom rade aj ked pridas bash tak prikazovy riadok je tam o dost
menej user friendly (teda hlavne v 8cke, v 9ine je to uz cosi lepsie i
ked....)

>  aj
> ked je clovek linuxak a uchadza sa o linuxacke zamestnanie... Myslim, ze
> to sa oplati aj viacej. LPI nikto nepozna a ludia si myslia, ze je to
> nieco typu brainbench.

ja to tiez velmi nepoznam, pravdu povediac som o tom pocul dnes prvy
raz. Ak by RHCE bola za rozumnu cenu a rozdelena na viac examov ako to
byva zvykom tak by podla mna stala za to ale 700 dolacov za jednu skusku
je privela - hlavne ak sa neda spravit bez redhat - only znalosti

>  J.

dz

This email has been scanned for all viruses by the MessageLabs SkyScan
service. For more information on a proactive anti-virus service working
around the clock, around the globe, visit http://www.messagelabs.com