[linux] certifikaty

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Úterý Prosinec 17 16:18:14 CET 2002

Ahoj,

> no neviem neviem
> ja som isiel na solaris s tym co prave hovoris ale napriek zdaniu (ktore
> klame) su tieto dva systemy dost odlisne pokial ides co len trosku viac
> do hlbky

no, ja par solarisov adminujem, takze nieco o tom viem :).

> solaris bezi na mikrokerneli co ho skor prirovnava k hurdu (teoreticky,
> nikdy som hurd nebezal) a mam pocit ze na inteli je menej stabilny ale
> ma robustnejsiu implementaciu a all-in dizajn - tj bud ta feature je dnu
> a da sa plne pouzit a funguje ako ma (viacmenej, napr nfs, nis, ldap

nfs na solarise na inteli je dost onicom (oproti comukolvek inemu ako
solarisu -- teda bsdcku alebo linuxu :(.

> auth, db podpora na filesysteme, acl, ipsec v kerneli, tunables) alebo
> je dost tazke ju tam dostat aby to chodilo ako chces (openssh, bezny
> laptopovy hardver, novsie protokoly a daemony napr sendmail, veci zo
> zdrojakov nejdu vsetky zkopat alebo sa dost potrapis)

pripadne skus zoularis projektu netbsd....

> v neposlednom rade aj ked pridas bash tak prikazovy riadok je tam o dost
> menej user friendly (teda hlavne v 8cke, v 9ine je to uz cosi lepsie i
> ked....)

no, ale k pointe -- ja som nehovoril, ze to, ze mas certifikat na
solaris znamena, ze vies linux. Kazdopadne sun je znama firma a clovek,
ktory ma certifikat na solaris dostane imho s vacsou pravdepodobnostou
linuxovy job, ako clovek, ktory ma napriklad LPI certifikaciu. Lebo LPI
jednoducho nikto nepozna.

A o tychto rozdieloch vies ty, ja a ludia, co s tym robia,
personalistovi, co ta bude prijimat to nemusi nic hovorit...

RHCE sa mi nejako nepozdava....

 J.