[linux] LILO a EZ-DRIVE

Marcel Telka marcel na telka.sk
Středa Prosinec 18 08:40:06 CET 2002

On Wed, Dec 18, 2002 at 08:02:56AM +0100, Peter Fodrek wrote:

> [...]

Tak ako to mas (950 MB particia na /), to moze byt.

> [...]
> mas
> system
>
> Vie pracovat s cleymi particiami lebo cez Lilo zo startovacej diskety
> nabootujem, korektne...
>
> Je fakt, ze potrebujem jadro 2.0.3x (RH5.1 ma 2.0.35), koli driver-om, k
> jednej karte je driver napisany pre jadro 2.0.6 testovany na maximalne
> 2.0.36 (v RH 5.2) v 2.2.x a ani 2.4.x jadrach nejde modul ani skompilovat...
> A druha karta ma driver pre jadra 2.2.x a 2.4.x spatne komaptibilne s
> jadrami 2.0.3x.
> A zda sa mi, ze downgrade jadra s novsej distribucie, moze sposobit velke

Myslim, ze uz som Ti parkrat napisal, ze portovat ten driver pre novsi kernel
je ovela jednoduchsie ako hrat sa na archeologa.

> Robim SW so zobrazovanim X-WIN a s Real-time riadenim strojarskej masiny...

> Parted mam, skusim... ,teda parted so syslinux-om, a aj zdrojaka niekde
> mam..  fdisk pred dos to dokaze to viem.. ale ci aj fdisk pre linux... Viac

Sme v linuxovej konferencii a teda, ked niekto hovori o fdisk-u, tak je IMHO
logicke, ze hovori o linuxovom fdisk-u. DOSovsky fdisk neodporucam pouzivat.

Tu je ukazka vypisu z fdisk-u:

Command (m for help): m
Command action
   a   toggle a bootable flag
   b   edit bsd disklabel
   c   toggle the dos compatibility flag
   d   delete a partition
   l   list known partition types
   m   print this menu
   n   add a new partition
   o   create a new empty DOS partition table
   p   print the partition table
   q   quit without saving changes
   s   create a new empty Sun disklabel
   t   change a partition's system id
   u   change display/entry units
   v   verify the partition table
   w   write table to disk and exit
   x   extra functionality (experts only)

Odporucam si vsimnut prikaz 'a'.

> pouzivam aj ked to nie je najlepsie riesenie diskdruid, takze som to mozno
> prehliadol...

Ahoj.

| Marcel Telka   e-mail:   marcel na telka.sk  |
|                jabber:   marcel na jabber.sk |