[linux] Po rocnom uzivani LINUXu

Johanka Z Arku neznasam.server na post.sk
Pátek Prosinec 20 23:56:44 CET 2002

Zdravim!

Tato konferencia je oznacena ako "Volna debata o linuxe", takze dufam, ze
tento prispevok nieje off topic.
Ake su moje dojmy po roku pouzivania linuxu.
(Alebo tak trochu - ako to asi beru bezny uzivatelia)

Moj prvy linux bol Mandrake 8.2

Instalacia bola celkom jednoducha. Myslim, ze by ju pochopil (takmer) kazdy
debil.

Prve spustenie.
Totalny sok. Isiel som do toho s tym, ze linux je dost iny ako win. Ale az
tak?!
Moje prve dojmy boli, ze to vlastne vobec nefunguje a je v tom totalny bordel.
(V duchu som si dakoval za to, ze som si ponechal aj w98se).
Dalsia vec, ktora ma zarazila - vsetko je take pomale.
-Start samotneho systemu.
-Start programov ( X ).
-Cele graficke prostredie sa nejako vlecie...

Celkovo som mal dojem, pracujem s nejakou zabudnutou alfaverziou nejakeho
programu, ktory urobili dvaja zahradkari za pomoci dokumentacie "Robot Karel"

Textove editory - ci uz KWord, AbiWord, alebo OpenOffice.org writer (ten je z
nich ajtak najlepsi) ma nedokazal udpokojit tvarom pismeniek. To iste aj
webove prehliadace. (Konqueror, Opera, Mozilla) Vsade vidim len skarede
kostrbate pismenka. A diakritika a import/export proprietarnych formatov -
hroza. OpenOffice.org este import/export v pohode zvladne, ale ta
diakritika...

Proste stale som mal pocit ze to nedokaze vykreslit pekne pismenka a uz vobec
nie s diakritikou.

(A s laskou som spominal na M$-Word a jeho krasne vyhladene pismenka...)

Mountovanie CD a diskiet.
Ma to logiku, ale pre priemernu sekretarku je to nepochopitelna blbost, ktora
zdrzuje...
A ked si porovnam ako sa dostanem k CD vo win a v lin:
-win
E:
A som tam! Su to dva znaky a enter! A ked chcem ine cd, tak ho proste vymenim
a zase zadam E:.

-linux
mount /dev/cdrom
cd /mnt/cdrom
To je 29 pismeniek a dvakrat enter!

Alebo schranka:
Stale nechapem ako debilne vlastne pracuje schranka v linuxe.
Mam pocit, ze skoro kazdy program ma vlastnu schranku a sposob prace s nou a
serie na vsetko ostatne.

Na druhej strane ma potesilo nespocetne mnozstvo inych prijemnych veci:
-tabulator doplni "co vie"
-manualove stranky na vsetko co mi treba
-mountovanie filesystemov z hociakehosuboru
-mnozstvo "finticiek" v bash a podobne...
-mnozstvo ludi ochotnych pomoct --> to ste vy vsetci :-) dakujem!
-pekna zabava, ked su vsetci nakazeny nejakym win32 virusom a mne sa nic
nestane...
-mnozstvo prikazov ktore su vo svete unixu standardne (a vo win mi take nieco
vzdy chybalo)

No, teraz ma urcite nenapadne vsetko. Nieco mozno este dopisem.
Pred pol rokom som skonstatoval (niesom si isty ci spravne...) ze uz je cas
odstranin wokna. Cely disk som ponechal novemu linuxu - RedHat 7.3
Po roku suzitia s linuxom by som uz nedokazal prejst spat k windows. Ale stale
tuzim po tom aby linux co najskor prebral tie veci, ktore som mal na windows
tak rad a linuxu chybaju...

No, naozaj som zvedavy na vase nazory.

jan