[linux] Po rocnom uzivani LINUXu

Milan Tóth toth na host.sk
Sobota Prosinec 21 17:23:50 CET 2002

-> Zdravim!
->
-> Tato konferencia je oznacena ako "Volna debata o linuxe", takze dufam, ze
-> tento prispevok nieje off topic.
-> Ake su moje dojmy po roku pouzivania linuxu.
-> (Alebo tak trochu - ako to asi beru bezny uzivatelia)
->

dufam tiez.

-> Moj prvy linux bol Mandrake 8.2
->
-> Instalacia bola celkom jednoducha. Myslim, ze by ju pochopil (takmer) kazdy
-> debil.
->
-> Prve spustenie.
-> Totalny sok. Isiel som do toho s tym, ze linux je dost iny ako win. Ale az
-> tak?!
-> Moje prve dojmy boli, ze to vlastne vobec nefunguje a je v tom totalny bordel.
-> (V duchu som si dakoval za to, ze som si ponechal aj w98se).
-> Dalsia vec, ktora ma zarazila - vsetko je take pomale.
-> -Start samotneho systemu.
-> -Start programov ( X ).
-> -Cele graficke prostredie sa nejako vlecie...

??. P166MMX, 65RAM, 200MB SWAP MDK 9.0 a blackbox = super. mozilla sice pokrivkava ale ide a nepada
a nemusim 300x ^C+^A+D

->
-> Celkovo som mal dojem, pracujem s nejakou zabudnutou alfaverziou nejakeho
-> programu, ktory urobili dvaja zahradkari za pomoci dokumentacie "Robot Karel"

no, no, no aby sa niekto neurazil!!

->
-> Textove editory - ci uz KWord, AbiWord, alebo OpenOffice.org writer (ten je z
-> nich ajtak najlepsi) ma nedokazal udpokojit tvarom pismeniek. To iste aj
-> webove prehliadace. (Konqueror, Opera, Mozilla) Vsade vidim len skarede
-> kostrbate pismenka. A diakritika a import/export proprietarnych formatov -
-> hroza. OpenOffice.org este import/export v pohode zvladne, ale ta
-> diakritika...
->

no to je veru fak. v mozile sa niektore spravaju pekne a niektore nie.
abyword je OK. len si ho treba skomplivat!

-> Proste stale som mal pocit ze to nedokaze vykreslit pekne pismenka a uz vobec
-> nie s diakritikou.
µąč»ľýáíéäúôň

->
-> (A s laskou som spominal na M$-Word a jeho krasne vyhladene pismenka...)
->
-> Mountovanie CD a diskiet.
-> Ma to logiku, ale pre priemernu sekretarku je to nepochopitelna blbost, ktora
-> zdrzuje...
-> A ked si porovnam ako sa dostanem k CD vo win a v lin:
-> -win
-> E:
-> A som tam! Su to dva znaky a enter! A ked chcem ine cd, tak ho proste vymenim
-> a zase zadam E:.

mne sa zas stane ze mi mc zahlasi subior xxx existuje ale neviem urcit
stav. co to ma byt? asi problem z automontérom?

->
-> -linux
-> mount /dev/cdrom
-> cd /mnt/cdrom
-> To je 29 pismeniek a dvakrat enter!
->
-> Alebo schranka:
-> Stale nechapem ako debilne vlastne pracuje schranka v linuxe.
-> Mam pocit, ze skoro kazdy program ma vlastnu schranku a sposob prace s nou a
-> serie na vsetko ostatne.
->
->
-> Na druhej strane ma potesilo nespocetne mnozstvo inych prijemnych veci:
-> -tabulator doplni "co vie"
-> -manualove stranky na vsetko co mi treba
-> -mountovanie filesystemov z hociakehosuboru
-> -mnozstvo "finticiek" v bash a podobne...
-> -mnozstvo ludi ochotnych pomoct --> to ste vy vsetci :-) dakujem!
-> -pekna zabava, ked su vsetci nakazeny nejakym win32 virusom a mne sa nic
-> nestane...
-> -mnozstvo prikazov ktore su vo svete unixu standardne (a vo win mi take nieco
-> vzdy chybalo)
->
-> No, teraz ma urcite nenapadne vsetko. Nieco mozno este dopisem.
-> Pred pol rokom som skonstatoval (niesom si isty ci spravne...) ze uz je cas
-> odstranin wokna. Cely disk som ponechal novemu linuxu - RedHat 7.3
-> Po roku suzitia s linuxom by som uz nedokazal prejst spat k windows. Ale stale
-> tuzim po tom aby linux co najskor prebral tie veci, ktore som mal na windows
-> tak rad a linuxu chybaju...
->
-> No, naozaj som zvedavy na vase nazory.
->
-> jan
->
->