[linux] Po rocnom uzivani LINUXu

kavec na messi.uku.fi kavec na messi.uku.fi
Pondělí Prosinec 23 08:57:36 CET 2002

Quoting Ondrej Jombik <nepto na pobox.sk>:

> preto
> bol

Skor by som povazoval za potrebne vysvetlit, preco by sa malo prejst na inu
platformu ako M$ (minimalne setrenie financii, .....).

Je fakt ze vo M$ zakladne veci (ako ctrl+c, ctrl+v) funguju pretoze si
vytvorili iste standardy, ktore bu mali (chceli) fungovat aj v ostatnych M$
produktoch.

V linuxe sa v roznych aplikaciach podobne veci riesia inak, a ked niekto
nezisti, ze "takto je to lepsie", cuduje sa, ze preco to nie je ako vo windows.
(Mam moznost robit v CDE a stale frflem, preco to nie je ako KDE, GNOME.)
:)

Pokial, nie je presne povedane, co "chcem, abybolo na linuxe ako na windows"
nie je to nezmyselna poziadavka. Look&Feel, preco nie? Hlavne pre zacinajuce
sekretarky to moze byt lahsie. Interoperabilita aplikacii, jednoznacne; aj ked
toto nie vzdy plati pre M$. A pod. Ide len o to, ze ak sa chce prejst niekde na
linux, tak to jednoznacne nejde tak, ze dam sekretarke citat man stranky.

> Este tak poznat formu a obsah metodiky, ktorou to pojde vysvetlit
> napriklad sekretarkam v statnej sprave a pod.

Nemal by to byt problem. Taka sekretarka 95% strojoveho casu pouziva office.
Naopak, OpenOffice sa velmi podoba na M$ Office, aspon ja som nemal ziadne
problemy. Ak pocitac vobec nevypne, alebo ho boot-ne do X+desktop manager,
zopar ikoniek na desktope to spravy.
(Moj nazor)

Martin

Merry Christmas