[linux] OT: 1% DzPFO pre SKLUG ???

Ondrej Jombik nepto na pobox.sk
Neděle Únor 3 16:34:17 CET 2002

                                        Maxim, 16:32:05
                                        03. februar 2002 (nedela)
Zdravim!

	Je to dost offtopic. Preto to posielam aj do konferencie SkLUGu,
ktora je na tento ucel asi vhodnejsia.

> skusim zistit co presne treba k tomu, aby sa dalo taketo opravnenie ziskat
> a kde a ako sa to da vybavit. pripadne ak ma niekto blizko k takymto
> informacia a je akosi "pri prameni" bolo by fajn sa ozvat, aby

	Informacie ktore mam ja:

	Zákon c. 366 Z.z. o daniach z prijmov z roku 1999 v paragrafe 48
upravuje tzv. Institut pouzitia podielu zaplatenej dane na verejnoprospesnu
ucely. Tento paragraf mal ako jediny odlozenu ucinnost na dva roky. V praxi
ho teda bolo mozne aplikovat az od 1.1.2002.

	Vec sa má tak, ze darovat je mozne iba 1% z dane z prijmu, pricom
darcom moze byt IBA fyzická osoba (tak zamestnanec, ako aj podnikatel), a
obdarovanym IBA právnická osoba. Tie su specifikovane v siedmych
kategoriach, ktore tu uz boli spomenute. Na SkLUG sa naozaj hodi bod d)
clanku 4 spominaneho paragrafu. Mozno aj bod e) kde je spominana praca s
mladezou.

	Podstatne je vsak to, ze su medzi nimi aj obcianske zduzenia, co
myslim, ze SkLUG je. To vsak nie je vsetko. Dalsimi nálezitostami, ktore je
obdarovany povinny splnit je dokladovat, ze nemá ZIADNE závazky ci
nedoplatky na daniach a odvodoch voci:

			- Sociálnej poistovni
			- Zdravotnej poistovni
			- Uradu práce

	V kazdej z tychto institucii mu o tom vystavia potvrdenie. Stvrtym
potvrdenim je doklad z penazneho ustavu potvrdzujuci existenciu bankoveho
uctu obdarovaneho. S tymito styrmi potvrdeniami je následne nutne navstivit
notára, ktory osvedci, ze obdarovany splnil vsetky zákonom stanovene
podmienky. Notár, ktory tak urobi dá tuto skutocnost najavo Notárskej
komore, ktorá vedie centrálny register prijimatelov.

	No a teraz smutna sprava. Vyssieuvedene podmienky bolo nutne splnit
asi do konca januara. Nie som si isty, kazdopadne toto je nutne zistit ASAP
(pokusim sa a dam vediet). Od toho sa odvija akakolvek dalsia aktivita.

	Predpokladajme, ze je nato este cas. Co je potrebne dalej urobit? V
principe dve veci. A sice splnit vsetky zákonom stanovene nálezitosti a
informovat, apelovat a ziskavat darcov. Na to je cas do konca aprila, kedy
je hranicny termin registrácie darcov.

	Treba si hlavne uvedomit, ze tato zalezitost nie je zlata bana. To
co musi urobit darca je tiez pomerne zlozite. Vyplnuje sa tam take objemne
tlacivo a poznajuc aktivitu ludi to nevidim ruzovo. Za pokus to vsak
rozhodne stoji. Rad s organizaciou pomozem, ale len na baze ziskavania
informacii a propagacie. Behanie po uradoch bude musiet zabezpecit niekto
kompetentny.

	Verim, ze to pomohlo.

	=Nepto=
Ondrej 'Nepto' Jombik, Linux system administrator          whois: OJ812-RIPE