[linux] WGET

Pondělí Únor 4 16:03:45 CET 2002

-> ->> da sa nejako rozumne pre wget nastavit quota pri stahovani?
-> ->> moc ma netesi ked mi zahlti celu linku :(
->
-> MfU> imho nie je dovod preco by nemal vyuzit tolko kolko je volne.
-> MfU> je to vlastnost TCP protokolu ze vyuzije kolko sa da.
-> MfU> Co na tom vadi? Jedine ak by spomaloval ine prenosy ale to je trochu iny
-> MfU> problem - priority

-> co na tom vadi? no asi to ked mam serverik na dost dobrom uzle (co mam)
-> a ked si dam stiahnut nieco vacsie (napriklad filmik :) tak mi to
-> stahuje aj 9Mbyte/s. co je dost brutal pre server, na ktory sa potom
-> nikto iny nedostane :) a urcite nic pekne pre spolocnost ktora nas
-> zapojila do siete :-o

Ale to by si vas mala oshapovat ona. A to ze jeden vyhuleny TCP pretazi
masinu a znemozni ostatnym pristupovat na sluzby je problem najskor toho kto
take nieco dovolil (asi jadra). Obavam sa ze v sucasnom stave fakt
neexistuje nic lepsie ako shaping.

-> a akoze sa daju nastavit priority?

vacsinou na predradenom routeri pre iste typy paketov je mozne definovat
priority. Aspon kedysi sme to tak mali na sanete v KE, kde mala BB nastavenu
vyssiu prioritu pre telnet, DNS, SMTP.

Otazka priorit je nieco o co by sa malo postarat jadro ale neviem ako na tom
stoji teraz. V kazdom pripade dovolie jednemu procesu aby pretazil maasinu
naozaj nie je ono.
 Enter any 12-digit prime number to continue.