[linux] Traffic Controling WAS: WGET

M.F. PSIkappa psi na platon.atlantis.sk
Pondělí Únor 4 16:48:21 CET 2002

Aby som uviedol veci na spravnu mieru hovori sa tomu Traffic Controlling a
sucastou toho je aj shapping (mal som o tom prednasku na LinuxWeekende v
KE).
Princip je v tom, ze sa snazime roznymi technikami upravit vlastnosti
sietovej prevadzky, aby sme dosiahli optimalne vyuzie zdrojov v
pozadovanej kvalite a rozsahu.

Dost bolo teorie, i ked ta je v tomto pripade _velmi podstatna_.

V linuxe sa nato pouziva tc (je sucastou iproute2), treba nato
zakompilovat zopar veci do jadra. A potom sa da nastavit podla urcitych
priznakov (porty, protokol, DS_field, cas, tok, program, uid, ...)
charakteristika sietovej prevadzky (sirka pasma, latencia, jitter,
oneskorenie).

Viac na:
www.docum.org
www.ds9a.nl/lartc

Popripade, ak bude zaujem a cas, mozem na dalsom linuxweekende o tom cosi
porozpravat.

Inak, aby som podpichol, tak aj shapping sa da spravit napr: queueingom
alebo rate-limitom, popripade v komercnych produktoch sa tomu nadava rozne
napr.: Packetter TCP rate control technology (meni velkost okna a je dost
RFC breaker)

--
`)_|_('       PSIkappa
   I k        psi _at_ atlantis.sk