[linux] Samba a uzivatelia

Ondrej Jombik nepto na pobox.sk
Pondělí Únor 4 20:21:38 CET 2002

                                        Maxim, 20:20:50
                                        04. februar 2002 (pondelok)
Ahoj!

> Je mozne pre kazdy zdielany prostriedok nastavit skupinu pouzivatelov
> zvlast, alebo sa tato nastavuje iba pre vsetky zdielane prostriedky naraz

	Myslim, ze toto je ono:

[myshare]
   comment = Mary's and Fred's stuff
   path = /usr/somewhere/shared
   valid users = mary fred
   public = no
   writable = yes
   printable = no
   create mask = 0765

> Do tychto skupin chcem dat aj niektorych uzivatelov ktory maju konto na
> Linux stroji so Sambou, ale aj takych, ktory na nom konto nemaju, ale
> chcem im spristupnit nieco zo zdielanych veci, ale tak aby som ich zaradil
> do prislusnej skupiny podla pristupovych prav.

	Neviem ci to spravne chapem, ale mozno by to mohlo fungovat takto:

1.) Vytvoris jedneho default UNIX uzivatela (napr. default).
2.) SMB uzivatelov, co nemaju konto na UNIXe, pomocou smbadduser vytvoris a
namapujes na tohto default UNIX uzivatela.

	=Nepto=
Ondrej 'Nepto' Jombik, You really clean everything?           /var/adm/sulog