[linux] OT: 1% DzPFO pre SKLUG ???

Miroslav Cabarka mirodoma na arka.sk
Pondělí Únor 4 21:50:17 CET 2002

>   To zavisi aj od toho aku reklamu si urobi SKLUG a kolko potencialnych
> _sponzorov_ si zozenie. Nikde totiz nie je napisane, ze to mozu urobit
> len clenovia SKLUGU, ale vsetci danovnici v tejto republike, teda aj
> velke firmy (IBM, VSZ, banky, ....). Vtedy to zacnu byt zaujimavejsie
> sumy.

V pripade velkych organizacii, ktorych ziarive priklady su uvedene vyssie, to
bude asi tazke. Mozno IBM, ti Linux podporuju, ale viete si predstavit, aky
proces je spojeny s rozdelenim zisku a podobnymi vecami vo velkych firmach?
Ludia, ktori sedia v dozornych radach, predstavenstvach a vobec v organoch za
toto zodpovednych, sa nebudu otazkou vyclenenia casti danovej povinnosti pre
SKLUG vobec zaoberat. Uz aj preto, lebo by sa im to podriadeni mozno aj bali
predlozit na schvalenie.

Zial, SKLUG nie je tak vseobecne znama institucia, ako niektore nadacie
 (ako napr. Nadacia Petra Dvorskeho a podobne).
Pravdepodobne by potencialni darcovia mali pocit, ze nevedia, co sa s tymi
peniazmi bude diat - na co budu pouzite. V takomto pripade nie je sanca.
Darcovia sa _vzdy_ zaujimaju, na co budu prostriedky pouzite. Okram toho sa
ocakava, ze za velke peniaze je treba nieco dat. Minimalne nejaky prestizny
zur so sampanskym a celebritami. Toto je asi passe.

Paradoxne by som skor videl sancu v malych a strednych firmach, kde su
konkretni majitelia a sami, nesprostredkovane rozhoduju o svojich
peniazoch. Tam ale je treba robit osvetu, lebo o takejto moznosti vobec
nemusia vediet. Tiez im musi byt jasne, na co to bude pouzite, lebo v pripade
vyssie spomenutej nadacie to je viac-menej jasne, ale o slovenskom LUGu este
nikdy nepoculo IMHO 99% populacie tohto statu, nehovoriac o konkretnych
cieloch a zameroch.

Moj nazor je taky, ze aby mal SKLUG sancu, musi:
- cielene, cielavedomo a ucinne propagovat
- mat konkretne a jasne projekty, ktore priemernemu pocitacovemu amaterovi
nieco povedia a bude mu jasna uzitocnost vysledku projektu
- preukazat spolocensku potrebu alebo akysi charitativny naboj celej veci
- nemat prehnane predstavy - penazi je malo a v tejto branzi (prijemcov
darov) je obrovska konkurencia
- mat par kiloton stastia, aby narazil na nadsencov ktori splnaju sucasne tri
zakladne podmienky: maju & mozu & chcu

Ak by sa podarilo pritom ponuknut nejaku protisluzbu, co by nestala SKLUG
peniaze, urcite to veci pomoze - clovek ma pocit, ze nieco za svoje prachy aj
 inkasuje. Ak nieco darujete nemocnici, vylepia Vas na nastenku vo
vstupnej hale, ak velkej nadacii, tak Vas pozvu na recepciu, kde stretnete
herecky a sportovcov... :-) Nie ze by kazdy po niecom takom tuzil, ale SKLUG
ma urcite nejake zaujimave moznosti.

Mozno som sa trochu rozpisal, ale chcel som poukazat na niektore aspekty,
ktore nemaju pravny (legislativny) charakter, ale su o to dolezitejsie. Ak sa
to vsetko SKLUGu podari (registracia) dajte vediet. Ak budeme mat vo firme
dobry rok...

Prajem prijemny den

--
Ing. Miroslav Cabarka