[linux] kde je problem pri presadeni linuxu na desktope?

Marcel Telka marcel na telka.sk
Neděle Únor 10 00:16:41 CET 2002

Napísané dňa 09.02.2002 23:14:44 +0100, (autor: Juraj Bednar):
> Ahojte,
>

>  mam taku otazku. Kedze osobne neviem, co robi bezny clovek na takom
> desktope, zaujimalo by ma co podla vas brani presadeniu desktopu na
> desktopoch okolo vas. Vysvetlim -- s niektorymi vecami sa mozno nieco da
> robit. Preto ma nezaujimaju veci typu: ,,malo hier''. V podstate ma
> nezaujimaju ani veci typu: ,,Nezbezi mi tam aplikacia XXX'', aj ked
> myslim, ze to konkretne sem mozete napisat, mozno vam niekto poradi
> vhodny ekvivalent danej aplikacie.
>
>  Zaujimaju ma tie male veci, typu: v tamtom dialogu ked vpisem
> [...]

Myslim, ze problem nestoji takto. Podla mna su hlavnym problemom (ako pri
takmer vsetkych veciach) ludia. A to konkretne toto: "Preco by sme mali
pouzivat (a hlavne ucit sa) nieco nove, ked to co mame funguje (dobre).".
Manazeri tuto vetu pouzivaju v drobnej obmene: "Preco by sme mali
investovat do niecoho noveho, ked to co mame funguje (dobre). A kto nam da
nejaku zaruku?". V mensich (resp. malych) organizaciach to zavisi aj od
(neschopneho) admina (hovorim o takych organizaciach, kde admina maju):
"Linux? Ved s tym bude strasne vela problemov. V tom sa skoro nikto
nevyzna. Preco by sme mali prechadzat na nieco ine, ked to co mame nam
funguje (dobre)."

Vsetko je to hlavne politika, marketing, lenivost a neschopnost.

Toto sa da riesit len velmi tazko a pomaly (tak ako doteraz) az po
dosiahnutie kritickeho mnozstva (ten cas sa vsdak blizi :-). Potom to uz
pojde samo.

Ahoj.

| Marcel Telka   e-mail:   marcel na telka.sk  |
|                jabber:   marcel na jabber.sk |