[linux] test na pritomnost suboru

Marcel Telka marcel na telka.sk
Pondělí Únor 11 16:20:51 CET 2002

On Mon, Feb 11, 2002 at 03:19:38PM +0100, JA SAM wrote:

> Ahoj,
>
> pisem jeden skript a druhy den sa neviem prekusat cez
> jeden problem.
>
> RH - mix 7.0-7.2
> bash 2.04-21
>
> Mam subory, ktrore maju 8pismenkovo-ciselkove meno
> a 3 pismenkovo-ciselkove pripony (generovane nahodne)
> Z nich porebujem dostat - otestovat tie, ktore maju
> priponu .s[nieco,nieco] .S[nieco,nieco] a
> .r[nieco,nieco], .R[nieco,nieco]
>
> Ak napisem podmienku v tvare
>
> if [ -e ./????????.r?? ];then
> 	bla, bla
> fi

Toto je principialne nespravne napisane a bude to fungovat len v pripade,
ze existuje prave jeden taky (????????.r??) subor. Ak ich bude viac alebo
menej tak to nepojde (za domacu ulohu nechavam zistit, ze preco :-).

Spravne by sa to malo riesit nejako takto:

for i in ./????????.[rRsS]?? ; do
# teraz mas v $i nazov prislusneho suboru
	echo $i
done

> tak mi to prejde a test je v poriadku - funguje,
> ale ak je podmienka
>
> if [ -e ./????????.R?? ];then
> 	bla, bla
> fi
>
> tak to vypise napr.
> ./nazov_skriptu: [: ./12345678.R00: binary operator expected
>
> podobne pri suboroch s 's' a 'S' ako 1. pismeno pripony.
>
> V com robim chybu, alebo ako by sa dala zistit pritomnost
> takychto suborov v adresari?
> Ich nazvy dopredu neviem...
> ls |grep  ...je teda nepouzitelne.

Ahoj.

| Marcel Telka   e-mail:   marcel na telka.sk  |
|                jabber:   marcel na jabber.sk |