[linux] test na pritomnost suboru

JA SAM dodo na stapro.sk
Pondělí Únor 11 16:57:27 CET 2002

> Toto je principialne nespravne napisane a bude to fungovat len v pripade,
> ze existuje prave jeden taky (????????.r??) subor. Ak ich bude viac alebo
> menej tak to nepojde (za domacu ulohu nechavam zistit, ze preco :-).

Zobere iba prvy, ktory najde - o tom viem, ale to mi nevadilo - tie subory
patria do jednej skupiny, takze ci tam bude 1, alebo 100, mi bolo vcelku 6
spracovaval som ich ako skupinu.

> Spravne by sa to malo riesit nejako takto:
>
> for i in ./????????.[rRsS]?? ; do
> # teraz mas v $i nazov prislusneho suboru
> 	echo $i
> done

S tymto riesenim som zacinal...
Ak v adresari nie je ziaden subor tak to zlyha...
(za domacu ulohu nechavam zistit, ze preco :-).

Odpoved:
raz prebehne, aj ked v adresari nie je ziaden subor - a to nesmie.
takze ak napr:

pocet=0
for i in ./????????.[rRsS]?? ; do
 	pocet=$(($pocet+1))
done
echo $pocet

tak tam nahodi 1 ak je v tom adresari 1 takyto subor
ale aj vtedy ak tam nie je ziaden subor.  ;-(((
Pri existujucich suboroch to vrati ich spravny pocet.

totiz, ak je prazdny adresar, tak to do $i da retazec "./????????.[rRsS]??"
a zbehne ... a to sa mi nepaci - alebo robim niekde chybu... ?

Dodo.